נגישות
[wpa_toolbar]
שפות
main-pic

העולם הולך לכיוון אנליטיקה. העולם נמצא בענן.

אם עד לא מזמן היו הבינה העסקית והאנליטיקה בגדר nice to have, הרי שמגמה זו השתנתה וכיום הם לגמרי must, כמרכיבים בעלי חשיבות עליונה עבור מקבלי ההחלטות בכל הארגונים, בתחומים מגוונים חוצי ארגון. בינה עסקית מבוססת ענן צפויה על פי מחקרים לצמוח בעשרות אחוזים בשנה. בעוד שמערכות ה – BI המסורתיות יודעות לצבור נתונים לאורך זמן ולספק דוחות על אירועי העבר, כלים אנאליטיים מאפשרים לארגון להשתמש בתובנות לחיזוי ולקבלת החלטות מהירות לעתיד לבוא.

חטיבת היישומים של קבוצת מלם תים, נחשבת לבית מערכות מוביל בתחום יישומי אנליטיקה ונמצאת בחזית הטכנולוגיה של ה- ,Big Data עם רקורד מוצלח של הקמת מחסני נתונים (Data Warehouse) גדולים ומורכבים, תוך שילוב כלי תחקור ואנאליטיקה. “שימוש בכלי BI ואנליטיקה, מביא לערך עסקי גבוה לארגון”, אומרת עינת זרמי, מנהלת חטיבת היישומים במלם תים.

מי צריך אנליטיקה?

“היום כבר ברור כי כל ארגון, בכל תחום ובכל סדר גודל, זקוק לכלי BI וניתוח, על מנת להשיג תובנות מושכלות בנוגע לפעילויות ולתהליכי העבודה שלו, לשפר את היעילות, לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות ולהתמודד עם האתגרים המשתנים”. מסבירה עינת זרמי. “מעסקים קטנים עד גדולים, פרטיים או ציבוריים, בנקים, רשויות מקומיות ומוסדות ממשלתיים, עבור כולם, יכולה האנליטיקה לייצר ערך אמיתי, אותו מתחילים הארגונים לראות בתחומים שונים: ניתוח הונאות, שירות ושימור לקוחות, מכירות, משאבי אנוש, שיווק ועוד”.

אנליטיקה בענן: מהר יותר, פשוט יותר, מדוייק יותר

“המשקל והחשיבות של השימוש בענן לצרכי אנליטיקה רבים, בזכות יכולתו למנף את המידע שנאסף, על בסיס התשתיות שנמצאות בו. היכולת הזו מחזקת עוד יותר את כל היתרונות שיש באנליטיקה”. כך אומר יניב מאיר, מנהל תחום BI & Big Data במלם תים. “הטרנספורמציה הדיגיטלית מייצרת לנו אין סוף נתונים ומידע, אשר רק סביבת הענן מסוגלת לנצל במלואה, בצורה האפקטיבית ביותר. יתרה מכך, למעשה אין כיום פרוייקט שלא שוקלים לשים חלקים ממנו, אם לא את כולו, בענן. הדבר נכון גם לגבי גופים ציבוריים, ביטחוניים ובנקים, שאחראים על מידע רגיש ביותר, אשר לא ניתן לסכן”.

מוסיף מאיר: “כל פרוייקט, בעיקר בעולמות של אנליטיקה, דורש אינטגרציה של  נתונים רבים ברוחב ובעומק שלהם, גם אל מול מערכות אחרות משלימות, מהן נדרש מידע, אם זה מרשתות החברתיות ואם זה ממקורות נוספים במערכות on Prem. ההתנהלות ועבודה בסביבת ענן מאפשרות לחברה להתמקד במהות ובהבאת ערך ולא בהקמת תשתית. תשתית הענן מאפשרת שימוש ברכיבים מוכנים, שעוזרים לפשט וליעל את התהליכים. עוד אומר מאיר: “אחד היתרונות הבולטים והחשובים ביותר בעבודה בסביבת הענן הוא בעובדה שניתן לצאת לדרך בפרוייקטים, מבלי לחכות להקמת התשתיות. יש לנו דוגמא לפרוייקט כזה שביצענו באחד הגופים הביטחוניים. הפיתוח והאנליטיקה בוצעו בענן, כולל בדיקות קבלה של הלקוח ובד בבד, הלקוח הקים את התשתיות הפיזיות, מאחר וכגוף בטחוני, הוא לא יכול להישאר בענן. בשלב שני, הכל הועתק והועבר לתשתיות הלקוח on Prem. כך חסכנו זמן יקר וייעלנו את התהליך בצורה משמעותית”.

“יתרון משמעותי נוסף בשימוש בענן”, ממשיך יניב, “הוא בבדיקת היתכנות אנליטית ובדיקת הערך שיושג מהפרוייקט, ללא צורך ברכישת והקמת תשתיות, אשר לא בטוח שאכן נזדקק להם”.

ה- BI והאנליטיקה – החלוץ בענן

“כחברת אינטגרציה, אנחנו מובילים את לקוחותינו לשינוי תפיסתי בכל הקשור לארכיטקטורה הארגונית והמעבר לענן. רבים מלקוחותינו מתחילים בישום כלי ה- BI והאנליטיקה בענן, תוך חיבור למערכות ארגוניות מקומיות (On Premise)  וזאת עקב היתרונות הבולטים שיש ליישום ה- BI בענן והשגת חיסכון אמיתי עבור הארגון. באופן זה, מהווים ה- BI והאנליטיקה את החלוץ בתחום של הענן”, אומרת זרמי. “הענן מאפשר איחוד של נתונים ממערכות רבות, גם בארגונים בעלי איים של מידע במערכות מבוזרות, חלקן היסטוריות המצריכות החלפה, כך שבעצם בזמן קצר מאוד ניתן לאסוף את המידע ולייצר תמונה אחת מרכזת, ללא תלות בתשתיות”, מסבירה זרמי.

אנליטיקה גם במגזר הממשלתי

“השימוש ב- Data Mining  (כריית מידע), במגזר הממשלתי הולך וגדל ויחד עם חקירת מידע רב והצלבתו אל מול מקורות מידע נוספים בארגון, נחשפים דפוסי שימושים אשר באמצעותם מבצעים שיפור של הנתונים במערכות הקצה (טיוב נתונים) והתייעלות תהליכית, אומר יניב מאיר ומוסיף: “מניסיוננו, זה קורה במערכות גדולות ומורכבות, כשמאחורי הקלעים עולות בעיות בנתונים עצמם או בקשרים ביניהם וביישום החוקה העסקית”.

מסכמת עינת זרמי: “כללי התחרות השתנו. חברות וארגונים הרוצים להישאר במשחק ולייצר יתרון תחרותי, חייבים להקנות לעצמם כלים מתקדמים בתחום האנליטיקה. השילוב עם הענן מאפשר כיום סל רחב של פתרונות לארגון, תוך מעבר קל יחסית, אשר יוצרים עבורו ערך עסקי אמיתי. אנחנו במלם תים יודעים לתת פתרונות רחבים, בעזרת מגוון כלים, המותאמים לכל סוגי המערכות בארגונים, אולם הכלי הוא לא האלמנט המוביל. הוא משמש כ- enabler . הנקודה החשובה היא הערך העסקי. אנחנו בוחנים ביחד עם הלקוח היכן הנקודות השחורות (black spots) בארגון ומספקים לו פתרונות על פי צרכיו. היתרון הגדול שלנו הוא בתפירת הפתרון הנכון ביותר עבור הלקוח, אשר מצידו לא מתעניין בטכנולוגיה. חשוב לו שנצליח לזהות את הטעון שיפור ונביא לו את התוצרים באופן הנכון, הקל והמהיר ביותר”.

פורסם ע”י ITNEWS בינואר 2018.

חזרה לכל החדשות
איך אנחנו יכולים לעזור לך?
בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו פה עבורכם. מלאו את פרטיכם ונשמח לשוב אליכם בהקדם