נגישות
[wpa_toolbar]
שפות
main-pic

מלם מערכות תפתח מערכות פתרון מיחשוב היקפי לרשות הדואר

לקראת חנוכת בית המיון המקוון במודיעין, דואר ישראל רכשה מחברת מלם מערכות פתרון מיחשוב היקפי, לסריקה וקריאת מיליוני הפריטים שיעברו בבית המיון המקוון, בהיקף של כ-9 מיליון שקל.

המערכת החדשה תאפשר ניטור קפדני ומהיר של החבילות מהגעתן לארץ ועד מסירתן ללקוח, קיצור משמעותי של משך זמן הגעת הפריט לנמען, ל-48 שעות מרגע נחיתת החבילה בישראל ועד מסירתו ליחידת הדואר הקרובה לבית הלקוח. מלם, אשר זכתה במכרז, בשיתוף עם חברת TIS מערכות תפתח את המערכת ותתמוך בה למשך חמש שנים, בהיקף כולל של כ-9 מיליון שקל.

עד כה הפריט היה נוחת בנתב”ג שם עובר למיון ראשוני בדואר בנתב”ג, משם עובר לאחד מבתי המיון בתל אביב, בירושלים או בחיפה, שם עובר תהליך מיון נוסף לפני בתי הדואר, הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח. כך עמד מסירה של הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע.

בתהליך החדש הפריט ינחת בישראל ויגיע ישירות במכולה לבית המיון המקוון. שם הוא יעבור תהליך שיקוף ביטחוני, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן יאותרו פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתר הסחר הגדולים בעולם ותופק מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז ישלח הפריט ליחידה הרלוונטית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט.

מנכ”ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין אמר היום “בית המיון המקוון יוביל אותנו לפתחו של עידן חדש שיאפשר לנו לקצר את זמן מסירת החבילות בצורה משמעותית, תוך מיון וניטור של הפריטים משלב נחיתתם בארץ ועד מסירתם ללקוחות. בשנים האחרונות צמח קצב הזמנת החבילות מחו”ל בכ-30% מדי שנה, כאשר בשנת 2016 הוזמנו מחו”ל כ-52 מיליון חבילות. הפתרון של מלם מערכות יספק One Stop Shop למיון כל החבילות שינחתו מחו”ל במקום אחד, תוך טיפול יעיל ומהיר בפרטי דואר אלו.

“בית המיון המקוון במודיעין אשר ישתרע על פני כ-20 דונם, הוא אחד המרכזים המתקדמים ביותר בעולם, שערוך לטפל לטיפול באלפי פריטים בשעה ועד 100 מיליון פריטים בשנה. הוא יחליף מספר בתי מיון ברחבי הארץ ואת שיטת המיון הנוכחית המתבצעת ברובה באופן ידני”.

לדברי עופר בן דוד, מנהל חטיבת הפרויקטים במלם מערכות, “מלם שמחה להיות חלק משמעותי במהפכה הדיגיטלית העוברת על דואר ישראל ולהוביל את ניהול מערך החבילות הבינלאומי לשלב הבא”.

עדית חן, סמנכ”ל מערכות מידע בדואר ישראל, מסרה כי “הפתרון הטכנולוגי של מלם מערכות נותן מענה כולל לאתגר התפעולי והלוגיסטי שבליבת העשייה של דואר ישראל”.

 

פורסם בגלובס בתאריך 23/2/2017

חזרה לכל החדשות
איך אנחנו יכולים לעזור לך?
בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו פה עבורכם. מלאו את פרטיכם ונשמח לשוב אליכם בהקדם