נגישות
[wpa_toolbar]
שפות
main-pic

מפגש אתגרי לוחמת המידע והרשת

היום התקיים המפגש השנתי של ישראל דיפנס בשיתוף Team בנושא אתגרי לוחמת המידע והרשת בהשתתפות בכירים רבים מעולם הבטחון, התעשיות והחברות בתחום. פתח את המפגש מנכ”ל Team, אודי ויינטראוב. תא”ל רמי מלאכי, מפקד יחידת לוט”ם דיבר על אתגרי לוחמת המידע והרשת בצה”ל ואמר כי:”המטרה היא לאחד משאבים לכל הצבא ולשטח את הרשת של צה”ל. המגמות הטכנולוגיות הללו גם מעלות שאלות. האם אני יכול להבטיח למ”פ זמינות ענן צה”לי בלבנון? לא יודע. זו שאלה”. תא”ל מלאכי התייחס גם לאויבי צה”ל. “האויב חכם, מתוחכם ומשתנה”, אמר תא”ל מלאכי. “אי אפשר להתייחס לאויב של ימינו בזלזול. הוא מאמץ טכנולוגיות מתקדמות מהאזרחות ומצמצם פערים”.

ראש מנהלת שו”ב וסייבר בתע”א, דורון רותם דיבר על האתגרים וההזדמנויות בתקשוב הבטחוני ב-2017, תומר נורי, סמנכ”ל הטכנולוגיות ב-Team דן באיומי סייבר על תשתיות אסטרטגיות, סמנכ”ל סייברביט, עמי בראון דיבר על אתגרי הסייבר במערכות התקשוב, ד”ר ניסן משכיל, סמנכ”ל טכנולוגיות באלתא דן בנושא הגנת סייבר רב שכבתית. אורן ברט, ראש מנהל הסייבר בתעשייה צבאית דיבר על אמל”א חסין קיברנטית, ג’וני פישביין, מנהל חטיבת פתרונות וחדשנות הרחיב על לוחמת סייבר בעידן הדיגיטלי: “שוק הזירו דייס מגלגל הרבה כסף. זירו דייס לאייפון עולה בערך 1.5 מליוני דולרים. זה הרבה כסף”, אומר ג’וני פישביין, מנהל חטיבת פתרונות וחדשנות בצ’ק פוינט. “כאן, ממש לידינו נמצאת חברת NSO. בגלל כלי תקיפה שלה, כל מי שיש לו אייפון שדרג מגרסה 9 ל-10 בחודש אוגוסט 2016. זאת, בגלל חשיפת הכלי שלה שנמכר לאיחוד אמירויות הערביות [פרשת Ahmed Mansoor]”.

“זה נשק סייבר ישראלי שנמכר למדינה אחרת. איפה היו גורמי הרגולציה במשרד הביטחון? למכור נשק סייבר זה כמו למכור טיל. אבל נשק סייבר יותר קל להעביר מטיל. אז היום מוכרים למדינה ידידותית, ועוד שנתיים בגלל שינויים גיאו-פוליטיים, היא כבר לא ידידותית אבל נשארת עם כלי התקיפה. אלו דגשים שצריך להפנים במרחב הסייבר”.

בנושא הגנה על המידע כחלק בלתי נפרד מהגנה על הארגון אמר מיקי פרידמן, מהנדס מערכות אזורי, Veeam: “הסיבה העיקרית בגללה ארגונים קונים גיבוי היא התקפות סייבר. במיוחד התקפות כופרה. לפני שבוע משרד ממשלתי הותקף בכופרה ובגלל השחזור יצא מזה בלי פגיעה. תופעה חדשה היא כופרה כשירות. המשמעות היא שעובד יכול להשתיל כופרה בארגון בשביל כסף. אלו פתרונות יחסית זולים ופשוטים להפעלה עם רווח עצום לתוקף. כדי להתמודד עם כופרה או אסון אחר צריך לעשות שלושה עותקים של המידע. עותק עבודה. עותק מלא של המידע המקורי. עותק שלישי הוא מלא ונמצא על מדיה שונה באתר מרוחק מנותק מסביבת העבודה (גיבוי בואקום). צריך גם לשים את המידע על שני סוגי מדיה מגנטית או טייפ. גיבוי לדיסק צבר תאוצה, אבל הכופרה מחזירה את הטייפ לאסטרטגיית הגיבוי. שמירה של עותק מנותק יכולה למנוע זיהום של המידע. בנוסף, צריך לבדוק את הגיבוי כל תקופה. מרבית הארגונים מגבים, אבל לא בוחנים שאפשר לשחזר אותו. אם ארגון מחוייב לספק SLA, הוא צריך לבדוק את זה כחלק מבחינת הרגולציה העצמית”.

ואת הכנס חתם איליה בריליאנט, מהנדס מערכות בחברת סיסקו, שדן בנושא הדור הבא של רשתות Data Center מבוססות BGP EVPN:  “עם ה-Cisco Nexus Fabric Manager, סיסקו הופכת את הגדרת הרשת הארגונית לפעולה פשוטה שכל אחד יכול לבצע. “כל מה שצריך לעשות הוא לחבר את השרת למתג, המערכת תזהה אותו בצורה אטומטית, ומאותו רגע הקישורים מתבצעים בין השרתים בממשק גרפי פשוט”, מסביר איליה בריליאנט, מהנדס מערכות בחברת סיסקו”.

פורסם ב-7 למרץ 2017 ע”י Israeldefense

חזרה לכל החדשות
איך אנחנו יכולים לעזור לך?
בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו פה עבורכם. מלאו את פרטיכם ונשמח לשוב אליכם בהקדם