נגישות
[wpa_toolbar]
שפות
main-pic

הרציונל העסקי של ענן פרטי במגזר הארגונים הבינוניים

למרות שהתובנה האוניברסלית, שבמוקדם או  במאוחר כולנו נמצא את עצמנו על ה“ענן“ ולכן צריך לחולל טרנספורמציה דיגיטלית שתנצל אופטימלית את הפלטפורמה החדשה, העולם העסקי מתחלק לשלושה מגזרים שמגיבים למגמה הכללית בשלוש תבניות התנהגות שונות בצורה מובהקת:

‭ . 1‬ עסקים קטנים, ובמיוחד סטארט-אפים ‭ Born ‬ ‭ :to the Cloud‬ הם כבר שם או לפחות כבר לקחו מחויבות להגר בזמן הקצר ביותר. מדובר בגופים  שאין להם השקעות עבר ‭ On Premises‬ ולכן אין להם עוגן שמצמיד אותם לעבר ועוגנים להשקעות שהתיישנו. עבורם הענן הציבורי הוא ברירת המחדל.

‭ . 2‬ ארגוני ‭ ,Enterprise‬ כבדים ובעלי אינרציה שמרנית – הן מבחינה אנושית והן מתוך אחריות כספית לניצול השקעות קיימות. אלה משתדלים לדחות את הרגע להגירה בטענה (הרבה פעמים נכונה) שיש להם תשתיות טובות, ניסיון מקצועי, צוות אנשים ותהליכים מלוטשים עד תום – ולכן אין להם  מה להרוויח משינויים. במגזר הזה, גם המבט הבוחן של הרגולטור מואיל לדכא כל יצר הרפתקני בתחום מערכות המידע.

‭ . 3‬ ”החברים של זהבה ‭ ,“Goldilocks‬ דובים שאינם גדולים  מדי ולא קטנים מדי, ה- ‭ Mainstream‬ של עסקים בישראל. הם רוצים לעבור לענן, לנצל את ההזדמנות לקפוץ מהגדה  הקוצנית של ‭ SMB‬ לצד המטופח של ה‭Enterprise- ‬ מבחינת הנגישות לפתרונות חדשניים ולפלטפורמות חומרה עוצמתיות, שמאפשרות ליישם אותם פתרונות בלי השקעה הונית בלתי סבירה. בטריטוריה זו נעשים  כיום מרבית הפרויקטים של הגירה מה-‭On Premises ‬ לענן, בדרך כלל לענן פרטי לפני שהמנהלים מרגישים בטוחים מספיק לעשות את כל הדרך לענן הציבורי.

הענן שתפור לפי מידה בהזמנה פרטית

”הענן הפרטי“ הוא חבילה מיוחדת, שכוללת מאפיינים  משני העולמות, ה“ענני“ והמסורתי, בתמהילים שונים מארגון לארגון. כמו בענן הציבורי אפשר לשפר דרמטית את הנצילות של החומרה, את הזמינות של פלטפורמות ואת זמני התגובה  לצרכים משתנים. עם זאת, הענן הפרטי עדיין משאיר את  האחריות על כל שירותי ה-‭IT‬ לארגון במתחם האחריות של  המנמ“ר. הוא צריך לתכנן את כל שלבי התהליך מהמצב  הנוכחי לעתיד, שכנראה יהיה ”ענן היברידי“, לפי צורכי  הארגון – בלי לסמוך על ”חוכמת ההמונים“. מעטים יודעים  היום איך לבנות ענן פרטי ”גמיש“, נטול מגבלות לפתרונות  שמסוגלים לגדול ”לגובה“ או ”לרוחב“ בלי שאלה יוגדרו  מראש. ”אתם צריכים משהו שבאמת שולט בכל הטכנולוגיות  הרלוונטיות“, אומר פיני כהן, ‭ CTO‬ בחטיבת הטכנולוגיות  של מלם מערכות. ”ללא תכנון אסטרטגי ארוך טווח, שנעול בדיוק על המגמות הדומיננטיות בשוק, תצטרכו בעתיד הלא רחוק לעשות אחד מהשניים: להוסיף לפרויקט מרכיבים שלא תוכננו מראש ולכן הוספתם בדיעבד יקרה הרבה יותר  מהכללתם בתשתית הראשונית, או במקרה הגרוע יותר, לגלות שנכנסתם למבוי סתום והמודל שבחרתם (או שבחר האינטגרטור שלכם) לענן הפרטי אינו גמיש דיו להסתגל למצב האמיתי שיתפתח בשוק בשנים הבאות.

כמו בהרבה תחומים אחרים, החכם לא יכנס למלכודת  שהפיקח ידע אולי למצוא פתח מילוט מהם. ”המעבר לענן  פרטי,בניגוד לדיעה הרווחת אצל חלק מהאינטגרטורים,  אינו מבחן טכני שאין לו ממד עסקי“, אומר יורם לבקוביץ מנהל חטיבת הטכנולוגיות במלם מערכות. ”מדובר בשינוי יסודי באחת הפלטפורמות המרכזיות בעסק, כזו שעוצרת את העבודה בגין כל באג זעיר בעיצוב הפתרון העסקי. והבאג הזה יכול להיות תוצאה של מאפיין אזוטרי בוורטיקל הספציפי שלכם, משהו שרק מי שמסוגל להביא לפרויקט ידע ואנשים מנוסים בכל הפרטים של יישומים עסקיים רלוונטיים ובכל הטכנולוגיות הדרושות לעיצוב ענן אלסטי חזק, ידע לא להיתפס בו. בענן הפרטי אתם לא רוכשים פתרון ‭ SaaS‬ שמישהו אחר צריך לתחזק. אתם צריכים  להיות משוכנעים ב-%‭100‬ שתוכלו להמשיך לתת שירות איכותי מהרגע שהמפתחות חוזרים לידיים  שלכם. ולכן אתם צריכים אינטגרטור מנוסה, שלא  ”יתגלח על הזקן שלכם“. אינטגרטור כמו מלם מערכות שכולל את כל סל הפתרונות החל מחומרה דרך אבטחת מידע ועד לפיתרון אפליקטיבי שנמצא בחטיבה שלו, שיש לו ניסיון מוכח של חצי תריסר שנים לפחות, בהתמודדות עם כל האתגרים הנלווים להגירה לענן. החל בפיתוח והטמעה של כל הרכיבים הייחודיים שנדרשים כדי שהעסק שלכם יקבל מענה אופטימלי, מותאם לדרישות ספציפיות שלכם ולדרישות המגיעות מהסביבה  העסקית שלכם, וכלה בעיצוב סביבת עבודה בטוחה ואמינה, שעומדת בהנחיות הרגולציה הספציפית לוורטיקל בו אתם פועלים. ואתם רוצים שבכל האספקטים תקבלו את הפתרון הטכני והכלכלי ביותר נכון להיום – והמבטיח ביותר בראייה  לעתיד“.

למה להעדיף מוצרי קוד פתוח

כדאי לכם לבחור פתרון המבוסס על מוצרי ‭ Open ‬ ‭ ,Source‬ כלומר מוצרים שלא יהפכו אתכם ל“שבויים“ של  קוד קנייני ממנו אי-אפשר להשתחרר, וגם יחסכו מכם  את מרבית תשלומי הרישוי במהלך חיי המוצר. ”כיום  אפשר למצוא מוצרי ‭ Open Source‬ כמעט לכל משימה  וצורך“, אומר פיני כהן. ”אבל זה לא אומר שכל אחד יכול  להוריד יישום ‭ Open Source‬ מעל המדף ולהרים יישום עובד באחריות. עבור פתרון שיקבע למשך שנים את התחרותיות  של החברה, אתם דורשים, ובצדק, אמינות של תוכנה ארגונית רובוסטית, שנבחנה בעולם האמתי והוכיחה את  התכונה שנקראת ‭ ,Industrial Strength‬ כלומר חוסן תעשייתי. משהו שלא מתקלקל במהלך העבודה. מי שיכול לספק לכם פתרון אמין ובטוח הוא ספק טכנולוגיות שהוכיח את עצמו לאורך זמן בכל ספקטרום הטכנולוגיות הרלוונטיות,  מי שנחשב בתעשייה לספק ‭ .Full Stack‬ זה לא יכול להיות ”ילד פלא“ שהשתחרר אתמול מ-‭8200‬ אלא אתם רוצים  לראות מאגר מומחים מנוסים, רב תחומיים, שיכולים  ללוות אתכם לענן בהבנה עמוקה של הוורטיקל, הרגולטור, האילוצים העסקיים והפוטנציאל האנושי. התפקיד שלי  במלם-תים הוא להכין את מאגר כוח האדם המופלא הזה, שיודע ליישם את כל מה שהניסיון לימד אותנו במאות  פרויקטים – ועם זאת שילובו של כוח פיתוח רענן, צעירים שמרגישים בנוח בסביבת הטכנולוגיות החדשות והמתודות  העדכניות ליישומן, בוודאות לפתרונות ‭ .DevOps ‬

“אנו בחטיבה הטכנולוגית זיהנו את היתרונות שבהגירה לענן, לא רק בשרתי הייצור אלא גם בסביבת הפיתוח. בפרויקטים חדשים (לאחרונה “נפש בנפש”) אנו מעדיפים להקים את סביבת הפיתוח כולה על גבי הענן של אמזון (‭AWS‬) ובכך ליהנות מגמישות ועלייה לסביבת הייצור בפרקי זמן קצרים יותר, ובמינימום מאמץ עבודה. זאת בשיתוף עם לקוחתנו שסביבת ה ‭ on ‬ ‭ premise‬שלהם הגיע ל ‭ EOL‬ושדרוג המערכות עמד על הפרק, כך שהתזמון הינו מושלם ואף מתבקש.”

פורסם ע”י גלובס ב-7 ליוני 2017.

חזרה לכל החדשות
איך אנחנו יכולים לעזור לך?
בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו פה עבורכם. מלאו את פרטיכם ונשמח לשוב אליכם בהקדם