נגישות
[wpa_toolbar]
שפות
main-pic

מלם מערכות העלתה לאוויר מערכת בילינג לאוטותל של תל אביב-יפו

מלם מערכות מקבוצת מלם תים העלתה לאוויר מערכת גבייה (בילינג), מבוססת ענן ואינטרנט של הדברים עבור פרויקט אוטותל של עיריית תל אביב-יפו.

פרויקט אוטותל הוא מערך הרכב השיתופי של עיריית תל אביב-יפו, המופעל על ידי Car2Go. הפרויקט ארך ארבעה חודשים והסתיים באחרונה. היקף הפרויקט עומד על מאות אלפי שקלים.

המערכת, מבית מלם מערכות, מבוססת ענן ומקושרת לכלל כלי הרכב, בתצורת האינטרנט של הדברים. תהליך החיוב נעשה בהתאם לדיווחי החיישנים, הנמצאים בכלי הרכב עצמם.

המערכת מאפשרת תמיכה מלאה בכל תהליכי החיוב והגבייה של לקוחות ומנויים, הכוללים תימחור נסיעות למקטעי נסיעה שונים – נסיעות בתל אביב-יפו, או מחוץ לה – שיריון נסיעה, וחיוב דמי מנוי חודשיים ושנתיים. עוד מאפשרת המערכת יכולת חיוב של מגוון תשלומים חד פעמיים, כגון דו”חות תנועה, נזקים ודמי שירות.

מערכת הבילינג מבוססת הענן, פותחה בחטיבת הפרויקטים במלם מערכות, מתוך כוונה לספק שירות חיוב וגבייה במתכונת SaaS מלאה, בלא הצורך בהקמת סביבה ייעודית לכל לקוח, הכרוך בעלויות הקמה גבוהות.

המערכת נבנתה על פלטפורמת הענן Azure של מיקרוסופט (Microsoft), והיא מבוססת על יכולות וכלים מובנים בפלטפורמת הענן, כגון : WebJobs ,elastic DB ,Azure Redis cache ,service bus ques. המערכת מאפשרת גמישות מירבית בהתאמתה לכל לקוח קצה – הן בתהליכי החיוב והן בהתאמת מסכים.

עידו שמיר, מנכ”ל הרשות לפיתוח כלכלי, תל אביב-יפו, אמר כי “העירייה מקדמת את התחבורה השיתופית בכלל, ואת מיזם אוטותל בפרט, לטובת הפחתת השימוש בכלי הרכב הפרטיים, הפחתת העומס בכבישים, הפחתת זיהום האוויר וכן הוזלת יוקר המחיה”.

המטרה העיקרית, אמר שמיר, “הינה לתת מענה תחבורתי אשר יאפשר לתושבי העיר ולמבקרים בה לוותר על רכבם הפרטי לחלוטין, ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד. מצב זה יפחית את היקף הפליטה של גזי החממה וייתן מענה לצפיפות על הכבישים ולמצוקות החנייה”.

ניב בורנשטיין, מנהל תחום הבילינג במלם תים, הוסיף כי “מערכת הבילינג מבוססת הענן שלנו מתקדמת מבחינה טכנולוגית בתחום הגבייה והפקת החשבוניות. היישום שלה בפרויקט אוטותל ישמש בצורה מיטבית את תושבי תל אביב-יפו בשיתוף נסיעות”.

 

פורסם ע”י “אנשים ומחשבים” ב-27 בספטמבר 2017.

חזרה לכל החדשות
איך אנחנו יכולים לעזור לך?
בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו פה עבורכם. מלאו את פרטיכם ונשמח לשוב אליכם בהקדם